آجر پازلی و بلوک پازلی چیست؟

آجر پازلی و بلوک پازلی چیست؟

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که آجر پازلی و بلوک پازلی چیست؟ آجر پازلی و بلوک پازلی از دو ماده ساختاری مختلف هستند که در صنعت معماری هر دو نقش مهمی را ایفا می‌ کنند. برای تولید آجر پازلی و بلوک پازلی، شما می توانید از ماشین آلات صنعتی شرکت کارا تجارت استفاده نمایید. این ماشین ها با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و با کیفیت بالا طراحی و ساخته شده اند. این شرکت اولین شرکتی است که دستگاه های تولید آجر پازلی برای نخستین بار در ایران را به ثبت صنعتی و ثبت اختراع رسانده است. با خرید این ماشین ها، شما می توانید تولید این محصول جذاب و پرطرفدار را با کیفیت بالا و به صورت انبوه انجام دهید.

مواد اولیه آجر پازلی

ابتدا به شرح آجر پازلی بپردازیم، آجر پازلی یک نوع آجر است که به شکلی خاص با توجه به نیازهای ساختمان ساخته شده است و قادر به تحمل بارهای سنگین و زلزله می باشد. این نوع آجر به عنوان دیوار جداسازی در ساختمان ‌ها، فضاهای داخلی و خارجی، نمای داخلی و خارجی و… به کار می ‌رود. بلوک پازلی فوق سبک نیز نوعی مصالح ساختمانی است که به شکل مکعبات کوچک در خط تولید بلوک پازلی با ایجاد سوراخ‌ هایی درون آن ساخته می‌ شود. این بلوک‌ ها مزایای زیادی دارند که می ‌توان به عملکرد حرارتی، لرزه ای و ظاهر زیبا اشاره کرد. این بلوک‌ ها معمولاً برای ساخت دیوار آجری، پوشش‌ های داخلی و خارجی، نمای ساختمان و… به کار می ‌روند. از این رو، در صنعت ساختمان سازی هم آجر فوق سبک پازلی پلیمری  و هم بلوک پازلی نقش مهمی را در ساخت و ساز ساختمان‌ آجر پازلی و تیغه های داخلی و خارجی ایفا می‌ کنند. مواد اولیه آجر پازلی شامل سیمان،انواع ماسه و پودر سنگ است. سیمان و ماسه به عنوان عنصر اصلی برای ساخت آجر پازلی به کار می ‌رود و برای تهیه آن باید این مصالح را با آب ترکیب کرده و در قالب آن به شکل مورد نظر ریخته و سپس به عمل آوری آن بپردازند.

پودر سنگ نیز جهت بهبود خصوصیات مکانیکی و شل ظاهری  به آن اضافه می‌ شود و همچنین باعث افزایش مقاومت آن می ‌گردد.شن نیز به منظور بهبود دوام و مقاومت در برابر تحمل بار به ترکیب آجر اضافه می گردد. با ترکیب این مواد و سپس پرس کردن و کیورینگ توسط آّب، این محصول در کارخانه آجر پازلی ساخته می ‌شود که از دیدگاه سازه ‌ای و زیبایی‌ شناسی و عدم آلودگی زیست محیطی قابل قبول است. علاوه بر مواد اولیه اصلی، برخی عوامل دیگر نیز در آجر پازلی تهران تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال، برای ساخت آجر پازلی جداکننده با کیفیت بالا، متریال و مصالح و درصد اختلاط مواد بسیار حائز اهمیت است. همچنین، رطوبت مورد نیاز برای خشک شدن آجر نمای پازلی نیز باید به صورت دقیق مدیریت شود.

مزایای آجر پازلی

در ساخت آجر از تجهیزات و وسایلی نظیر قالب‌ های قوی و مناسب، دستگاه آجر زنی پازلی پرس و دستگاه میکسر و نوار نقاله استفاده می شود. همچنین، عواملی مانند عدم توجه و دقت در فرایند ساخت، اشتباه در نسبت و درصد اختلاط مواد اولیه، عدم رعایت شرایط محیطی مناسب برای پرس و عمل آوری می ‌تواند به کاهش کیفیت آجر و در نتیجه کاهش مقاومت سازه‌ های ساخته شده منجر شوند. به همین منظور، در ساخت از مواد اولیه‌ مرغوب استفاده می شود و همچنین به فرایند ساخت و شرایط محیطی دقت می کنند تا آجر با کیفیتی تولید گردد که قابلیت تحمل بارهای سنگین و رفتاری های زلزله را داشته باشد. . این نوع آجر به لحاظ مقاومتی در برابر زلزله و فشار به دلیل داشتن مقاومت بالا به فشار و کشش بسیار مناسب است. آجر پازلی کارا تجارت به دلیل وزن سبک خود می ‌تواند در کاهش وزن سازه و هزینه ساخت و ساز کمک کند و به دلیل داشتن راندمان حرارتی کمتر در کاهش هزینه ‌های مربوط به گرمایش و سرمایش نیز مؤثر باشد. همان طور که ملاحظه می کنید کاهش هزینه ها با استفاده از آجر امکان پذیر می شود. در ادامه به بخشی دیگر از مزایا آجرپازلی اشاره خواهد شد:

آجری منحصر بفرد با هزاران نوع تنوع طرح و رنگاجرا سریع و آسان پروژه و کاهش هزینه کارگر و بنا به دلیل سرعت بالا در اتمام پروژه  و نمایی فوق العاده زیبا در پایان کار خواهد داشت.همچنین باعث کاهش 60% مصرف بتن و سیمان در ساخت و ساز خواهد شد و کاهش 50% هزینه فولاد در ساختمان سازی را به دنبال خواهد داشت و عدم نیاز به پلاستر و نما و نازک کار در نمای سازه و کاهش نیروی انسانی درساخت سازه همچنین باعث تغییر محسوس دمای بیرون و داخل ساختمان و کاهش مصرف برق وعایق حرارت و صورت خواهد بود و باعث کاهش هزینه های حمل مصالح خواهد شد.

ساخت خانه با آجر پازلی

همان طور که گفته شد، آجر پازلی غیر باربر به عنوان یک نوع آجر قادر به تحمل بارهای ناشی از زلزله است. به دلیل این خاصیت، در مناطق زلزله خیز ساخت خانه با آجر بسیار مفید و مؤثر است. استفاده از آجر پازلی کارا تجارت در ساختمان‌ های مسکونی،آپارتمانی و تجاری برای شکل دهی به فضاهای داخلی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طراحی ساختمان با آن در نمای داخلی و خارجی به دلیل ظاهر زیبا در کنار مقاومتی که دارد، جذابیت بصری را نیز به ساختمان اضافه می ‌کند. در نهایت، با توجه به خصوصیاتی که آجر پازلی نما دارد استفاده از آن در ساختمان ‌هایی که در مناطق زلزله ‌خیز واقع شده‌ اند به شدت توصیه می ‌شود. این آجر با توجه به جذابیت بصری که دارد می ‌تواند به شکل دهی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ های مسکونی،آپارتمانی و تجاری نیز کمک کند. چیدن آجر در ساختمان ‌های آپارتمانی و مسکونی و تجاری با توجه به وزن کم آن نسبت به سایر آجرها، باعث کاهش نیروی لازم جهت حمل و نصب آن می ‌شود.

کاهش هزینه ها با آجر امکان پذیر است زیرا به علت راندمان حرارتی بالایی که دارد قادر است در کاهش هزینه ‌های مربوط به گرمایش و سرمایش نیز مؤثر باشد. آیا می دانید مخترع آجر پازلی در ایران کیست؟ درست حدس زدید با کارا تجارت میناب می توانید به رؤیای سرمایه‌گذاری خود پا بگذارید و با داشتن ابزاری قدرتمند برای ساخت آجر، به فروش و سود دهی بالایی دست یابید. اگر توان خرید نو دستگاه را ندارید می توانید از این شرکت، دستگاه تولید آجر دست دوم را تهیه نمایید. یکی از مزایای دیگر استفاده از آجر خود نما، پایداری طول عمر سازه است. با توجه به مقاومت فشاری بالایی این آجر در برابر فشار و کشش، سازه‌های ساخته شده با آجر بسیار پایدار می مانند. آجر پازلی دو طرف نما به دلیل خصوصیاتی که دارد، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد و دوره عمر طولانی ‌تری را می تواند بگذراند. این آجرهای پازلی به علت طراحی خاصی که دارند می توان از داخل حفره هایش میل ‌گرد را رد کرد و دیوارها را به شکل افقی و عمودی در مقابل زلزله مقاوم و مسلح کرد.

ساخت خانه با آجر پازلی

کاربرد آجر پازلی

در بالای این بخش عکس آجر پازلی را مشاهده می کنید که با استفاده از این آجر در ساخت خانه و ساختمان، می توانید مفیدترین واحد نوسازی را ایجاد کنید؛ چرا که این آجر مناسب ترین نوع آجر جهت استفاده در سازه‌ های مناطقی است که زلزله‌ خیز هست.

کار بلوک پازلی در معماری ساختمان ها

بلوک خود نما یکی از مصالح ساختمانی است که به دلیل ویژگی ‌های خاص ، در معماری ساختمان های مختلف به کار می‌ رود. بلوک مسلح شونده به صورت قالب ‌های بزرگی ساخته می ‌شود که شامل چندین بلوک کوچک با شکل‌ های هندسی مختلف هستند. با اتصال این بلوک ‌ها به یکدیگر، نهایتاً دیوارهایی سبک و مقاوم ساخته می‌ شوند. با استفاده از بلوک نما، می‌ توان در ساختمان ‌های مختلف اعم از: مسکونی، تجاری و آپارتمانی از زمان و هزینه کمتری برای ساخت استفاده کرد. علاوه بر این، وزن بلوک به جهت سبک بودنش، سرعت ساخت و دوام بالا به عنوان یک راهکار ایده‌ آل برای ساختمان‌ هایی با ارتفاع بالا و تعداد زیاد طبقات مطرح است. بلوک سبک به دلیل خاصیت عایق حرارتی و صوتی خود، می ‌تواند در کاهش مصرف انرژی ساختمان نقش اساسی داشته باشد. با استفاده از بلوک ‌های پازلی می ‌توان به راحتی ساختمان ‌هایی با طراحی مدرن و منحصر به فرد را ایجاد کرد که به دلیل ویژگی‌ های ظاهری و عملکردی خود، همیشه جذابیت شدیدی دارند. پس خرید این بلوک را از نمایندگی های  شرکت کارا تجارت سفارش دهید.

کاربرد بلوک نما در معماری

در عکس بالا نمونه اجرا شده با آجر را مشاهده می کنید. با استفاده از آجر خود نما پازلی، می‌ توان نمای خارجی ساختمان را با طرح‌ های مختلفی تزیین کرد.همچنین طراحی هندسی و خطوط قطعات بلوک نمای پازلی باعث می ‌شود که ساختمان دید مختلفی در نظر بگیرد و جذابیت ظاهری آن افزایش یابد. بلوک پازلی قدیمی به عنوان یک راهکار سازگار با محیط زیست نیز شناخته می ‌شوند، زیرا به دلیل سبک وزن بودن و حفظ حرارت کمتر در مقایسه با بلوک ‌های آجری انرژی کمتری برای ساختمان مورد نیاز است. به طور کلی، استفاده از انواع بلوک یک راه ایده آل جهت طراحی نمای خارجی ساختمان‌ های صنعتی به خصوص سوله سازی است. در پایین عکس بلوک پازلی آورده شده است.برای مشاهده عکس های بیشتر می توانید کلیک نمایید.

علاوه بر فروش ماشین‌ آلات صنعتی برای تولید آجر و بلوک تیم فنی کارا تجارت میناب با سال‌ ها تجربه در زمینه تعمیر و نگهداری ماشین ‌آلات صنعتی آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما مشتریان عزیز می ‌باشد.این شرکت دارای خط تولید آجر است که می تواند نیاز شما را برآورده سازد.

کاربرد بلوک پازلی در معماری

میزان مقاومت آجر پازلی

استفاده از این نوع آجر به لحاظ مقاومتی در برابر زلزله و بارهای سنگین، قابلیت تحمل بار و دوام بیشتری را به سازه می‌ بخشد. با تولید آجر، می ‌توانید به دلیل مقاومت آن در برابر زلزله، بازار خود را گسترش دهید. همچنین، این نوع آجر، با قابلیت تولید در رنگ ‌ها و طرح‌ های مختلف برای کاشی‌ کاری و دیوارپوشی نیز مناسب است.

قیمت آجر پازلی

قیمت آجر ها در ایران بستگی به عوامل مختلفی از جمله: کیفیت آجر، ابعاد آجر، نوع و شرکت تولید کننده آجر پازلی فوق سبک، منطقه تولید و فروش، نرخ تورم و نرخ ارز دارد. به طور مثال اگر قیمت هر کیسه 50 عددی آجر با وزن حدود 20 کیلوگرم بین 150 تا 200 هزار تومان باشد، قیمت هر متر مربع از ساختمان با استفاده از آجر نسوز حدود 220 تا 300 هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است که این قیمت ‌ها بر اساس شرایط بازار و منطقه ممکن است متغیر باشد و باید با روشن بودن در مورد جزئیات و شرایط خرید، تصمیم گیری مناسب صورت گیرد. باید توجه داشت که قیمت آجر به صورت عمده ارزان ‌تر است و در صورت خرید بیشتر از یک تن، معمولاً با قیمت مناسب ‌تری مواجه می ‌شوید. قیمت بلوک در سال‌ های گذشته متفاوت است و تحت تأثیر تغییرات نرخ ارز و تورم قرار گرفته است. ناگفته نماند قیمت بلوک سیمانی با دیگر بلوک ها متفاوت است.

اندازه آجر پازلی

معمولاً اندازه آجر با ابعاد (25، 12.5 و 6.5 سانتی ‌متر) در دستگاه تولید آجر نما پازلی بدون نیاز به کوره صورت می گیرد. همچنین، باید به جنس آجر نیز توجه کنید بهتر است از آجر با جنس خوب و کیفیت بالا استفاده کنید که مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد. لازم به ذکر است که در صورت ناتوانی در تهیه نمای آجر قفل شونده، می ‌توانید از کارشناسان و مهندسین معماری و ساختمانی به عنوان مشاوره در خصوص استفاده از آن در ساخت خانه و ساختمان استفاده کنید. آنها می ‌توانند شما را در انتخاب مناسب ‌ترین جنس و ابعاد آجر و همچنین شرایط خرید راهنمایی نمایند و به شما کمک کنند تا با استفاده از آجر ، سازه‌ ای مقاوم، با دوام، زیبا و اقتصادی را بسازید. باید به این نکته هم توجه کنید که اجرای آجر در ساخت خانه و ساختمان، نیازمند مهارت و تخصص کارگران است. به همین دلیل، پیشنهاد می ‌شود این کار را به دست کارشناسان و شرکت‌ هایی بسپارید که در این زمینه تجربه کافی دارند و می توانند با رعایت استانداردهای فنی و مهندسی، ساخت خانه و ساختمانی مقاوم و با دوام انواع آجر را به شما ارائه دهند. در کل، نصب آجر نما در ساخت خانه و ساختمان، به جهت مزایای بسیاری که دارد، یک گزینه بسیار مناسب است. با این حال، برای استفاده بهینه و مطمئن از آن، باید به جزئیات آن توجه کنید و قبل از هر گونه خرید و استفاده، با کارشناسان و شرکت‌ های تولید و فروش آجر مشورت کنید.

نمایندگی آجر پازلی

در ایران  شرکت کارا تجارت از سال 1396 در زمینه تولید و فروش آن فعالیت می کند. همچنین، در برخی از کشورهای دیگر هم نماینده فروش محصولات آجر پازلی از این شرکت‌ اخذ شده و  مشغول تولید هست هستند مانند کشور عراق و آذربایجان. اگر قصد دارید در پروژه‌ خود از آجر پازلی استفاده نمایید، می‌ توانید با جستجوی اینترنتی یا مراجعه به وبسایت شرکت کارا تجارت، به تولید کننده و نمایندگی بلوک دسترسی پیدا کنید و با آن‌ ها هماهنگی لازم را انجام دهید. همچنین، شرکت کارا تجارت به تولید کنندگان خود، نمایندگی خود در شهر مورد تقاضا را هم اعطا میکند که این موضوع از بابت امنیت شغلی شما بسیار اهمیت دارد. شرکت کارا تجارت مخترع آجر پازلی است که می تواند ماشین ‌آلاتی مطابق با استانداردهای جهانی در اختیارتان قرار دهد و به شما این امکان را بدهند تا با تولید آجر ، به فروش و سود بالایی دست یابید. با تهیه این دستگاه از کارا تجارت میناب و نصب آن در کارگاه خود، به راحتی می‌ توانید آجر پازلی با کیفیت بالا تولید کنید و آن را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانید. شما می توانید از طریق شماره های موجود در وب سایت این شرکت قیمت دستگاه آجر قفل شونده را استعلام نمایید. همچنین می توانید از خدمات پس از فروش این شرکت هم بهره مند شوید.

1. کسب درآمد با آجر پازلی به چه میزان است؟

در حال حاضر درآمد با این نوع آجر برای یک تولید کننده آجر پازلی در ایران، اگر بتواند تولیدات روزانه خود را به حداقل 2500 عدد تا 4500 عدد بسته به نوع دستگاهی که از شرکت کارا تجارت خریداری میکند،برساند تولید کننده می تواند روزانه حداقل 5میلیون تومان تا 8 میلیون تومان، کسب درآمد کند. (سود حاصل از فروش روزانه بین 8میلیون تومان تا 12میلیون تومان است)

2. وزن آجر چقدر است؟

وزن آن به طور کلی متفاوت باشد و بسته به نوع کاربرد، ابعاد و جنس مصالح آن ها فرق می کند. اما به صورت کلی وزن یک آجر باربر با مقاومت فشاری بالا 3 کیلوگرم و وزن آجر غیر باربر حدود 1 کیلوگرم میباشد است.

3. مقاومت این آجر در چه حد است؟

مقاومت آجر پازلی وابسته به جنس مصالح آجر است .ولی با توجه به تست آجرپازلی کارا در مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی مقاومت فشاری 24 مگاپاسکال را تحمل کرده و توانسته الزامات استاندارد های 14500 و 20302 و 16211 را پاس کند که فرمول این نوع آجر بسیار مقاوم را تنها شرکت کارا تجارت در اختیاردارد که به نمایندگان خود آموزش خواهد داد.

4. تفاوت آجر چینی با آجر پازلی چیست؟

آجرچینی و آجر پازلی هر دو نوعی از آجر هستند، اما دارای تفاوت‌هایی در جنس و کاربرد خود هستند: آجر چینی از خاک رس سفید تهیه شده است و نیاز به پختن دارد، در حالی که آجر کارا از انواع مصالح آجر مانند سیمان، ماسه، سنگ ‌دانه و… تهیه شود و دیگر نیازی به پختن هم ندارد. آجر چینی از شکل و اندازه های مختلفی برخوردار است و دارای ابعاد یکسانی نمیباشند، در حالی که آجر پازلی  دارای ابعادی کاملا یکسان میباشد.

5. بلوک پازلی بهتر است یا آجر پازلی؟

انتخاب بلوک پازلی یا آجر های پازلی بستگی به نیاز،نوع کاربری و شرایط پروژه مورد نظر دارد. هر دو نوع، می ‌توانند در سازه های مختلف استفاده شوند زیرا هر یک ویژگی ‌های منحصر به فرد خود را دارند.