مواد اولیه آجر پازلی چیست؟

مواد اولیه آجر پازلی

مواد اولیه آجر پازلی چیست؟ آجر پازلی یکی از مصالح محبوب در سال های اخیر است، که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این محصول در مدل های مختلفی ارائه شده است، اما در کل از یک مواد اولیه ثابت ساخته می شود. کارا تجارت در ادامه قصد دارد به بررسی متریال به کار رفته در این مصالح بپردازیم.

آشنایی با مواد اولیه آجر پازلی

در حقیقت می‌توانیم آجر پازلی با ترکیبات مختلفی تولید کنیم. یعنی متریال اولیه آجر پازلی از ترکیبات مختلفی که شامل  انواع خاک، پرلیت، خاک آهک، شن، اشکال مختلف سنگهای گرانیت، دانه های ریز و درشت معدنی، ماسه و ماسه بادی، کربنات کلسیم و… ساخته می شود. نکته ی قابل توجه در رابطه با مواد اولیه آجر پازلی این است که متریال اولیه آجرهای پازلی به دلیل نداشتن محدودیت و قابل دسترس بودن، موجب کاهش هزینه تولید و حمل و نقل می‌شود. البته با در نظر گرفتن انواع مختلف مواد اولیه آجر پازلی، ویژگی هایی مانند مقدار سنگینی، ظرفیت تحمل، فروبری آب و… دستخوش تغییرات خواهند شد.

فرمول استانداردی و بهینه ی مواد اولیه آجرهای پازلی که برای تولید استفاده می شود تولید به این صورت می‌باشد:

70 درصد خاک که شامل خاک معمولی- خاک رس- پسماند معدن ماسه شویی می باشد

20 درصد از درصد پودر سنگ

10 درصد سیمان (درصورت استفاده برای کفپوش، این میزان افزایش پیدا می کند)

پودر رنگ (معدنی یا پیگمنت شیمیایی)

آب

قیمت آجر پازلی

برای آشنایی بیشتر با میزان قیمت آجر پازلی لازم است فاکتورهایی که در قیمت خرید این مصالح  تاثیر می گذارد را شناسایی کنید. بر همین اساس قصد داریم به مهم ترین پارامترها در این زمینه خواهیم پرداخت.

شرکت سازنده

شرکت‌ های کوناگونی در سراسر دنیا مشغول تولید آجرهای پازلی هستند سپس آن ها را به متقاضیان خود قرار ارائه می دهند. هر کمپانی با توجه به هزینه هایی که جهت تولید آجر صرف می شود قیمت آن ها را مشخص می کند. همین امر موجب شده افراد در هنگام خرید آجر پازلی دو طرف نما از کمپانی های مختلف با اختلاف قیمت ها مواجه گردند.

کیفیت

همانطور که قبلا اشاره کردیم آجرهای پازلی به عنوان مصالح ساختمانی بسیار محبوبی شناخته می شوند اما با این حال  درجه کیفیت متفاوتی به وسیله سازندگان تولید می شوند. مسلما محصولات باکیفیت نسبت به دیگر محصولات باید با قیمت بالاتری به فروش برسند. البته نمی توانیم ادعا کنیم  که گران بودن آجر پازلی رنگی به منزله باکیفیت بودن آن می باشد.

تنوع بالای رنگ

آجر پازلی از جمله مصالح ساختمانی می باشد  که در رنگ ها و طرح های مختلف با تنوع بالایی تولید می شود. آجر پازلی رنگی یکی از این نمونه ها است که به علت افزایش زیبایی بصری ساختمان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. در بعضی موارد برخی از رنگ های آجر پازلی مانند آجر پازلی قرمز با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

نوع

آجرهای پازلی در دو مدل نسوز و معمولی در بازار عرضه می شوند که کاربران می توانند آن ها را خریداری کنند. آجرهای پازلی نسوز برای بخش ‌هایی از ساختمان که میزان حرارت در آنجا افزایش می یابد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. افرادی که قصد خرید آجرهای نسوز دارند لازم است مبلغ بیشتری را نسبت به انواع آجرهای پازلی معمولی پرداخت کنین.

تاثیر مرکز عرضه کننده در قیمت آجر پازلی

یکی از فاکتورهایی که در قیمت گذاری آجرهای پازلی تاثیر زیادی دارد مرکز فروش این مصالح می باشد. مراکز تولید کننده حتی می توانند تا چند برابر قیمت این مصالح را افزایش دهند.بنابراین باید برای خرید بررسی کنید که کدام مجموعه بدون واسطه این مصالح را به فروش می رساند و قیمت مطلوب تری را برای آن ها در نظر می گیرند. به عنوان نمونه آجر پازلی کارا تجارت را می توانید با قیمت مناسبی از این تولید کننده که یکی از مراکز معتبر فروش مستقیم است تهیه کنید.

ویژگی های آجر پازلی

آجر پازلی بسیار سبک وزن است و علاوه بر این امر چندین ویژگی برجسته دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

  • آجر پازلی بسیار سبک باعث می شود وزن سازه را کاهش پیدا کند.
  • این آجرها از تنوع بالای در طرح و رنگ برخوردار هستند
  • آجر پازلی مسلح شونده به راحتی امکان استفاده از میلگرد و غیره را به شکل ظاهری خاص فراهم می آورند.
  • آجر با مقاومت بالای پازلی باعث تسریع ساختمان سازی می شوند.
  • از مقاومت بالایی در برابر زمین لرزه برخوردار هستند.

نمای آجر پازلی

با انتخاب آجر نما پازلی، می‌ توانید نمای بیرونی ساختمان خود را با طرح‌ های گوناگونی زینت ببخشید. برخورداری از طراحی هندسی و خطوط قطعات نمای آجر پازلی موجب می ‌شود که ساختمان از دیدگاه های مختلفی متفاوتی بررسی شود  و جذابیت ظاهری آن افزایش پیدا کند. بلوک  های پازلی از گذشته تاکنون به عنوان یک ترفند سازگار با محیط زیست شناخته می ‌شوند، زیرا به علت سبک وزن بودن و قابلت نگهداری از حرارت کمتر به نسبت  بلوک ‌های آجری موجب می شوند انرژی کمتری برای ساختمان مورد نیاز باشند. در حالت کلی، بهره گیری از انواع آجر پازلی به عنوان یک راهکار ایده آل برای طراحی نمای بیرونی ساختمان‌ های تجاری، صنعتی مسکونی علی الخصوص سوله سازی شناخته می شود. در پایین عکس بلوک پازلی را برای درک بیشتر شما آورده ایم.

دستگاه تولید آجر پازلی

دستگاه تولید آجر پازلی برای اولین بار در کشور ایران ساخته شده و به بازار عرضه شده اند.استفاده از این دستگاه ها باعث شده که تولید این مصالح ساختمانی تا چندین برابر افزایش پیدا کنند. با توجه به افزایش جمعیت جهان شاهد این موضوع هستیم که صنعت املاک و مستغلات نیز با سرعت زیادی در حال رشد می باشد. بر همین مبنا فروشندگان مصالح ساختمانی به شکل کاملا آگاهانه ای امکان سرمایه گذاری در ماشین آلات ساخت آجر را دارند. تکنولوژی مدرن این دستگاه ‌های آجر سازی به کمپانی ‌ها کمک می ‌کند  تا تولید آجر را هر چه سریع ‌تر و با هزینه کمتری انجام دهند. نمونه های متعددی از این تجهیزات امروزه در دسترس در دسترس تولید کنندگان قرار گرفته است که همین امر باعث شده که انتخاب نوع مناسب در میان این دستگاه ها برای آن ها دشوار به نظر برسد.

هر کدام از این دستگاه ها از طراحی ویژه ای برخوردار هستند و به وسیله ی قطعات خاصی تولید شده اند. کارا تجارت به عنوان یک تولید کننده ی برتر امکان دسترسی به انواع تجهیزات  در این زمینه را فراهم کرده  است . در ادامه قصد داریم به بررسی انواع مختلف این دستگاه ها بپردازیم.

دستگاه آجر زنی پازلی تمام اتوماتیک

یکی از انواع دستگاه های آجرزنی پازلی دستگاه های تمام اتوماتیک می باشد که از تکنولوژی کنترلی برخوردار است. مهمترین ویژگی این دستگاه برخورداری از عملکرد بسیار دقیق می باشد. از دیگر مزیت های انتخاب این دستگاه برخورداری از  طراحی مناسب و حرکت دقیق  می باشد که موجب می شود قالب های موجود دراین نوع تجهیزات بتوانند به میزان زیادی از تغییر شکل آجرها جلوگیری کنند. دستگاه های تمام اتوماتیک قابلیت این را دارند که تایم زیادی کار کنند و بدون احتیاج به نیروی کار مصالح ساختمانی با کیفیتی را تولید کنند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که به وسیله ی  یک سیستم هوشمند کنترل می گردند که باعث می شود کارکرد و نگهداری آن ها به میزان زیادی آسان شود.

از جمله مزایا و ویژگی های این نوع دستگاه آجر زنی پازلی تمام اتوماتیک برخورداری از کاربری عملکرد بسیار آسان آن است. کاربران و اپراتورها برای کار با این دستگاه ‌ها به دانش یا مهارت زیادی نیاز نخواهند داشت. استفاده از این تجهیزات به انرژی بسیار کمی نیاز دارد و همین امر باعث شده است که کارگاه های آجرزنی با خرید آن ها در مصرف انرژی  به میزان زیادی صرفه جویی کنند. برخورداری از عملیات حرارتی بالا جهت تولید آجرهای پازلی از دیگر ویژگی این مدل دستگاه ها به شمار می رود. عملیات حرارتی باعث می شود که این مصالح ساختمانی در مقایسه با دیگر مصالح ازعمر طولانی تری برخوردار باشند.

دستگاه نیمه اتوماتیک

ماشین های نیمه اتوماتیک آجرسازی تا حدی به طور خودکار کار می کنند اما برای کارکرد سیستم های کنترل نیاز به مداخله انسانی دارند. آن ها برای پروژه های کوچکی که نیاز به تولید چندان زیادی نداشته باشند مناسب هستند. این نوع تجهیزات برای کار در ساعات مختلفی و با ظرفیت های تولید متفاوت طراحی شده اند. به طور کلی خرید دستگاه آجر پازلی نیمه اتوماتیک با هزینه کمتری نسبت به تمام اتوماتیک صورت خواهد گرفت. از جمله ویژگی های این نوع تجهیزات می توان به کیفیت خروجی بالای آن ها اشاره کرد.

در ادامه شناخت مواد اولیه آجر پازلی باید بگوییم که این نوع دستگاه ها قابلیت این را دارند که از انرژی کمتری برای تولید آجر پازلی نما استفاده نمایند. در کنار این ویژگی ها باید بدانید که سیستم کارآمد موجود در این دستگاه ها باعث شده که طول عمر نسبتاً زیادی داشته باشند. اما این دستگاه ها مانند هر محصولات دیگری دارای معایبی نسبی هستند که مهم ترین آن ها  می تواند ظرفیت تولید پایین آن ها در مقایسه با دستگاه کاملاً اتوماتیک باشد. در کنار این امر، تجهیزات مورد نظر برای کارکردن نیاز به اپراتور یا نیروی انسانی دارند. بر همین مبنا کاربران باید مبلغی مجزا را برای دستمزد اپراتورها در نظر بگیرند.

مزایای استفاده از آجر پازلی چیست؟

در ادامه ی بحث مواد اولیه آجر پازلی چند مورد از مزیت‌های آجر پازلی قرمز را  که باعث رواج استفاده از این نوع آجرها شده است را مورد بررسی قرار می دهیم:

قابلیت اجرای بسیار ساده و سریع

همانطور که بارها اشاره کرده ایم استفاده از آجر‌های پازلی بسیار ساده می باشد به همین علت به کار گیری آن‌ها موجب تسریع در فرایند ساخت و ساز می‌گردد. آجر‌های پازلی قرمز دارای طراحی بسیار عالی می باشند. ساده بودن کاربرد موجب می‌شود که بسیاری از مشکلات متداول در امر ساختمان‌سازی به وجود نیایید. به عنوان رد کردن سیم و کابل‌ها یکی از مراحل نهایی ساختمان سازی می باشد که با انتخاب آجر‌های پازلی به سادگی قابل انجام است به این دلیل که حفره‌های تعبیه شده داخل بلوک‌ها یا آجر‌های پازلی، روند اجرای تأسیسات را بسیار راحت تر می‌کند.

مزایای استفاده از آجر پازلی

هزینه‌های کمتر آجر پازلی

با خرید و به کارگیری آجر‌ پازلی کرمی می‌توانید هزینه‌های کلی ساخت و ساز را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. ترفندهایی که موجب کاهش هزینه‌ها  در امر ساختمان سازی می شوند، همیشه مورد توجه مجریان وسازندگان طرح‌های ساختمانی بوده است. استفاده از آجر‌های پازلی کرم در کنار کاهش هزینه، کیفیت را نیز افزایش می دهد و در مقابل از سطح کیفی مطلوبی هم برخوردار می باشد. تمام این پارامترها موجب شده‌اند که آجر‌های پازلی کرم انتخاب بسیار مناسبی در صنعت ساخت و ساز به شمار بروند.

برخورداری از مقاومت فشاری

همانطور که می‌دانید کشور ما زلزله خیز است و روی یکی از کمربند‌های زلزله خیز کره زمین قرار گرفته است. به همین علت ساختن ساختمان های ضد زلزله یکی از مهم ‌ترین شاخص‌ها در صنعت ساخت سازه‌ها می باشد که باید رعایت گردد. مقاومت آجر‌های پازلی بیش از ۳ مگا پاسکال می باشد و در این حوزه به عنوان تنها آجری است که با این قابلیت و ویژگی ها در کشور ایران وجود دارد.

وجود حفره‌های تعبیه شده در درون  این آجر‌ها برای عبور دادن میلگرد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد که همین امر باعث استحکام بیش از اندازه ساختمان ساخته شده به وسیله ی این آجر‌ها شده است. در نتیجه تمام دلایل نامبرده از جمله سازگاری با محیط ،قیمت تمام شده پایین، زیست، مقاومت بالا، سرعت بالا در زمان کار با این آجر‌ها، موجب می‌شوند که افراد تمایل بسیاری برای استفاده از این نوع آجر داشته باشند.

معرفی انواع آجر پازلی

انواع آجر پازلی  که در بازار موجود می باشد علاوه بر رنگ بندی که شامل آجر پازلی زرد، سفید، قرمز، کرمی می شود، دارای دسته بندی دیگری هم می باشد این نوع آجرها در سه نوع نسوز، معمولی و ضد آب ارائه می شوند. در بین انواع آجر پازلی مدل نسوز دارای محبوبیت بیشتری می باشد با توجه این که دیگر آجرهای پازلی در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه قصد به بررسی ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از این آجرها می‌پردازیم.

آجر پازلی نسوز

همانطور که می دانید آجر پازلی نسوز به عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نمونه های آجرهای پازلی می باشد. مواد اولیه موجود آجر پازلی نسوز دارای ساختار و بافت خاص می باشد که ضمن برخوداری ظاهری شکیل، استحکام و مقاومت زیادی می باشد. در حال حاضر استفاده از آجرهای قدیمی مانند گذشته دیگر متداول نمی باشد با توجه داشتن معایبی از جمله ایمنی پایین و شوره زدن، دیگر این آجرها مورد توجه نمی باشند.

آجر پازلی نسوز به صورت یک عایق حرارتی عمل می کنند و استفاده از این مصالح در ساخت و ساز موجب صرفه‌جویی در انرژی مصرفی در ساختمان ها می باشد. به کارگیری آجرهای نسوز پازلی برای نمای ساختمان با توجه به پایداری بسیار بالایی که در برابر سرما دارند بسیار مطلوب خواهد بود. این نوع آجرها با گذشت زمان به هیچ عنوان دچار تغییر رنگ نمی شوند و همواره جلوه زیبا و درخشنده خود را حفظ می نمایند. هنگام استفاده آجر پازلی نسوز در دیوارکشی می توانید به جای ملات از چسب استفاده کنید که این کار ضمن برخورداری از وزن سبک برای دیوار، در مدت زمان کوتاه‌تری نیز انجام می‌گیرد.

می توانید این مدل آجر پازلی را در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار بگیرید همچنین می‌توانید از رنگ بندی‌های متنوع آن استفاده کنید.

آجر پازلی معمولی

در ادامه مواد اولیه آجر پازلی باید به آجر پازلی معمولی اشاره کنیم که از قیمت مناسبی برخوردار می باشند و به دلیل سادگی و تمیزی کار در صنعت ساختمان این مصالح بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از این آجر احتیاج به نیروی انسانی کاهش می دهد و همچنین دیگر نیازی به قالب‌های فلزی و چوبی برای ساخت ستون و بندکشی نخواهد بود. بر اساس این قابلیت سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا کرده و هزینه‌های آن کاهش پیدا می کند.

با توجه به اینکه مواد اولیه آجر پازلی معمولی کاملاً سازگار با محیط زیست می باشد از جهت اجرای طرح‌های گوناگون بسیار مناسب می باشد. از مهمترین مزیت های آجر پازلی می‌توانید به استحکام فشاری بالای آن اشاره کنید که موجب می‌شود در مقابل تابش نور خورشید، زلزله و دیگر عوامل زیست محیطی مقاومت بالایی داشته باشد. می توانید از آجر پازلی معمولی برای دیوار چینی استفاده بدون ملات استفاده کنید در این موقعیت از چسب بهره می گیرند باعث می شود که سرعت کار را بسیار افزایش پیدا کند.

آجرهای پازلی با توجه به اینکه در سایز و رنگ بندی‌های متنوع و جذابی تولید می‌شوند با هدف دیوارکشی در بنا ساختمان هایی از جمله کارگاه، سوله، محوطه باغ، استخر، ویلا، شومینه و…کاربرد دارند و بسیار مقرون به صرفه می باشند. آجر نما کارا تجارت به عنوان بهترین و مرغوبترین نوع  آجرهای پازلی شناخته می شود.

آجر پازلی ضد آب

آجر پازلی ضد آب یکی دیگر نمونه های آجر پازلی است که با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد از مصالح ساختمانی بسیار با کیفیت و کاربردی به شمار می‌رود. مطمئنا بارها ساختمان‌هایی را مشاهده کرده‌اید که با وجود برخورداری طراحی زیبا و جذاب با گذشت زمان جلوه خود را از دست داده و دچار فرسودگی شده اند. به منظور پیشگیری از این موضوع می توانید از آجر پازلی ضد آب استفاده کنید. این نوع آجرها به عنوان مصالحی با مقاومت در ساخت و ساز شناخته می شوند. آجرهای پازلی ضد آب دارای دوام و عمر بسیار بالایی می باشند و با گذشت زمان همچنان شفاف و زیبا باقی می مانند.

آجرهای پازلی کارا تجارت در کارخانه‌های آجرسازی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته  طبق استانداردهای جهانی در ابعاد مختلفی تولید می شوند. این آجرها تا زمان بهره‌برداری بدون هرگونه آلودگی زیست محیطی می باشند.