چسب مخصوص آجر پازلی چیست؟

چسب مخصوص آجر پازلی

چسب مخصوص آجر پازلی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی برای آجرکاری است. این ماده استحکام و قابلیت اطمینان آجرکاری را تضمین می کند و همچنین به شما امکان می دهد سرعت کار را افزایش داده و هزینه های نصب را کاهش دهید. انواع مختلفی از چسب آجر وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. کار با این نوع محصولات فوق العاده آسان است و همین امر سبب شده تقاضا برای خرید آن ها زیاد باشد. در این مطلب به بررسی چسب آجر پازلی می پردازیم که می توان از آن ها در ساختمان سازی استفاده کرد.

معرفی آجر پازلی

آجرهای پازلی با نام آجر قفل شونده نیز شناخته می شوند و برآمدگی و فرورفتگی های مختلفی دارد که در یکدیگر چفت خواهند شد. تولید انواع آجر پازلی می تواند هم برای مصرف کنندگان و هم سازندگان سودآوری داشته باشد. این مصالح ساختمانی با هزینه نه چندان زیادی تولید می شوند و می توانند سرعت ساخت و ساز را افزایش دهند. علاوه بر این امر از مقاومت فوق العاده بالایی در برابر زمین لرزه برخوردار هستند و همین امر سبب شده برای کشور ما ایده آل باشند.

چسب آجر پازلی را بهتر بشناسید

چسب مخصوص آجر پازلی رنگی چسب ویژه ای است که برای چیدن آجرها و کارهای متنوع دیگر طراحی شده است. این ماده مزیت های بیشتری نسبت به ملات های بنایی معمولی دارد و به شما امکان می دهد اتصالات قابل اعتمادتر و بادوام تری ایجاد کنید. یکی از مزیت های اصلی این محصول فوق العاده چسبندگی بالای آن است. چسب به خوبی به سطح آجرها می چسبد و یک اتصال قوی و قابل اعتماد را تشکیل می دهد.

 به همین دلیل درز چسب از نظر اندازه کوچکتر از درز ملات است که باعث کاهش مصرف چسب و کاهش زمان نصب می شود. یکی دیگر از مزایای این محصولات مقاومت آن ها در برابر یخ زدگی است. چسب در دماهای شدید تخریب نمی شود و این امر اجازه می دهد استحکام اتصال آجر پازلی کرمی را در هر شرایطی حفظ کنید.

انواع چسب آجر پازلی

انواع مختلفی از چسب های مخصوص آجر پازلی کارا تجارت وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید. با این حال قبل از تهیه این انوع چسب ها توصیه می‌ شود که با آن ها آشنا شوید. این امر به شما کمک می کند که با توجه به کاربرد مدنظر خود چسب مناسب تر را خریداری کنید. به صورت مختصر شما را با انواع این مدل چسب ها آشنا می کنیم.

چسب آجر پازلی پودری

این نوع چسب به صورت پودری تولید و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. این مدل چسب برای چسباندن آجرسفالی و نما به یکدیگر یا به سطح مورد استفاده قرار می گیرد. طرز تهیه چسب آجر نما فوق العاده آسان است، برای تهیه آن باید مقداری آب کنترل شده را با چسب پودری و گچ ترکیب کنید. از این مدل چسب می توان برای چسباندن پوشش های کف و موادی که به استحکام چندان زیادی ندارند استفاده کرد. در همین راستا این محصول برای چسباندن الیاف، پانل ها، تخته خرده چوب و تزیینات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت این مدل چسب مخصوص آجر پازلی با توجه به برند و کیفیت آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.  با این حال به طور کلی  چسب پودری با قیمت کمتر و مقرون به صرفه تری نسبت به چسب خمیری عرضه می شود. از جمله مزیت ‌های این چسب نسبت به دوغاب می‌ توان به سرعت بالای خشک شدن و دوام بیشتر آن اشاره کرد. این نوع محصول در بسته بندی های پاکتی عرضه می شود و حدوداً هر پاکت برای حداقل 5 متر مربع قابل استفاده است.

چسب آجر پازلی خمیری

چسب مخصوص آجر پازلی خمیری کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت و ساز داشته و نحوه استفاده از آن فوق العاده آسان است. ماده اصلی استفاده شده در این مدل چسب خمیر بوده و همین امر منجر شده از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد. البته این محصول را از متریال های مختلف دیگری مانند مواد غلظت دهنده، پودرهای معدنی و رزین های آکریلیکی نیز تولید می کنند.

چسب خمیری برای چسباندن آجرهایی که به دقت بالایی نیاز دارند و سنگ‌ های آنتیک نیز مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این موارد از این محصول می توان برای چسباندن سرامیک به بتن، بتن به بتن، آب بندی قطعات فلزی به بتن، اتصال کامپوزیت و غیره نیز استفاده کرد. این چسب مخصوص آجر پازلی به صورت گالنی عرضه می شود و قابلیت پوشش دهی تا ۳ متر مربع را دارد.

چسب آجر پازلی خمیری

دسته بندی چسب های آجر از نظر نوع نما

با توجه به نوع نمای ساختمان باید از چسب‌ های متفاوتی استفاده کرد. تنها استفاده از چسب مناسب به شما این امکان را می ‌دهد که بتوانید بنایی مستحکم و با طول عمر بالا بسازید. در همین راستا انواع این چسب‌ ها را از نظر نوع نما مورد بررسی قرار می دهیم.

چسب آجر دکوراتیو

در ساخت آجرهای دکوراتیو از مواد نانو و پلیمری استفاده می کنند. ممکن است از رنگ های خاصی برای جلوه آرایی و تزئین سطح این نوع آجرها نیز استفاده کنند. ترکیبات خاصی که در ساخت این مصالح مورد استفاده قرار می گیرد منجر شده که از مقاومت بالایی در برابر قارچ و شوره برخوردار باشند.

نماهای ساخته شده با این مدل آجر بعد از گذشت سال ها خراب نمی شوند و طول عمر بالایی دارند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این آجرها این است که دارای قدرت مکانیکی فوق العاده بالایی هستند. کارای چسب آجر دکوراتیو و چسب آجر خمیری بسیار مشابه یکدیگر است. علاوه بر این امر این محصولات تا حدودی با قیمت یکسان عرضه می ‌شوند.

چسب آجر نسوز

آجر‌های نسوز به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت و آتش دارند بسیار در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این آجرها در اکثر بناها و به خصوص در قسمت‌ های خاص ساختمان مانند شومینه استفاده می شوند. چسبی که برای اتصال این نوع آجرها مورد استفاده قرار می ‌گیرد باید دارای قابلیت مقاومت در برابر آتش و حرارت باشد. چسب آجر نسوز برای اتصال این نوع آجرها کارایی دارد و دارای مقاومت فوق العاده بالایی در برابر حرارت است. قیمت چسب آجری نسوز به دلیل ویژگی‌ های ایمنی خاصی که دارد با مبلغ بالاتری نسبت به دیگر چسب ‌های موجود در بازار به فروش می رسد.

مزیت های چسب آجر پازلی

استفاده از چسب مخصوص آجر پازلی مزیت های بی شماری را به همراه خواهد داشت که به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

عایق حرارتی

یک مورد مهم این است که چسب مخصوص آجر پازلی دارای رسانایی حرارتی پایینی است. این ویژگی به شما امکان می دهد عایق حرارتی دیوار را بهبود بخشید و هزینه های گرمایش را کاهش دهید. توجه به این نکته ضروری است که استفاده از چسب مخصوص آجر پازلی ممکن است به ابزار و مهارت های خاصی نیاز داشته باشد. بنابراین در صورتی که تجربه کافی در زمینه خرید و استفاده از چسب ندارید، توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با افراد متخصص ارتباط بگیرید. این امر در انتخاب بهترین نوع چسب برای پروژه مدنظر به شما کمک شایانی می کند.

یک گزینه اقتصادی

آجرکاری نه تنها با استفاده از ملات معمولی، بلکه با استفاده از مخلوط های چسب مخصوص انجام می شود. چسب آجر در مقایسه با ملات سیمان دارای چندین کیفیت منحصر به فرد است. این محصول به عنوان یک گزینه اقتصادی برای ساخت و ساز با آجر پازلی سفید و رنگ های دیگر توصیه می شود. مصرف آن به طور قابل توجهی کمتر از ملات ماسه سیمان است، در حالی که مقاومت ساختاری یکسانی را تضمین می کند.

افزایش سرعت کار

چسب مخصوص آجر پازلی برای ساخت پارتیشن های داخلی در ادارات و اماکن مسکونی ایده آل است و استفاده از آن هزینه های مالی و نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با استفاده از این محصول نیازی به استخدام کارگران اضافی برای بلند کردن کیسه های سنگین مخلوط های سیمان و ماسه و سپس تمیز کردن کامل اتاق نیست. در همین راستا کاهش هزینه های نیروی کار، افزایش بهره وری و کاهش زمان ساخت از جمله مهم ترین ویژگی های این محصول است.

خشک شدن سریع

مزیت اصلی این چسب ها سرعت سخت شدن و چسبندگی بالا نسبت به اکثر انواع مصالح ساختمانی مختلف است. در همین راستا می توانید با اطمینان خاطر از چسب مخصوص آجر پازلی استفاده کنید. این نوع چسب هنگام انجام تعمیرات در شرایط خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نیاز به چسباندن کاشی های شل یا ساختن آلاچیق دارید، به سادگی به چسب آجر می توانید این امور را انجام دهید. ترکیبات خاص این چسب ها تضمین کننده کوتاه ترین زمان ممکن ساخت تاسیسات مورد نیاز است.

 خشک شدن سریع چسب آجر پازلی

مواد اولیه آجر پازلی

مواد اولیه آجر پازلی ترکیبات مختلفی می توانند باشند و همین امر سبب شده بتوان این مصالح را از متریال های مختلفی تولید کرد. با این حال به طور کلی از ماسه بادی، انواع خاک، پرلیت، خاک آهک، ماسه، شن، کربنات کلسیم، دانه های درشت و ریز معدنی و غیره تولید می شود. امکان تولید این مصالح با مواد مختلف منجر شده که دوست دار محیط زیست باشد و آسیبی به آن وارد نکند.

ویژگی های آجر پازلی

آجرهای پازلی کارا تجارت دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و همین امر منجر شده پرمتقاضی باشند.

  • از مقاومت چشم گیری در برابر زلزله برخوردار هستند.
  • در رنگ های بسیار متنوع تولید می شوند.
  • سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهند.
  • نحوه اجرای آجر پازلی فوق العاده آسان است.
  • این نوع محصولات دو طرف نما هستند.
  • امکان ساخت این آجرها با متریال های مختلفی وجود دارد.
  • به محیط زیست آسیب نمی زنند.
  • وزن کمی دارند و طول عمر بنا را چندین برابر می کنند.

قیمت آجر پازلی

در تعیین قیمت آجر پازلی موارد متعددی تاثیر گذار هستند. در همین راستا برای اطلاع از مبلغ خرید و فروش این آجرها باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. برند سازنده و کیفیت آجر از جمله مهم ترین عواملی هستند که در تعیین قیمت نقش دارند. نوسانات بازار نیز تا حدود زیادی در این زمینه می توانند تاثیر گذار باشند. اما با این حال قسمت این نوع مصالح ساختمانی در برابر ویژگی های منحصر به فردشان بسیار ناچیز است.

ملات سیمان

ملات سیمان مخلوطی از مواد مختلف است که برای چیدن آجر پازلی زرد و رنگ های دیگر ، بلوک ، سنگ و سایر مصالح ساختمانی استفاده می شود. ملات های بنایی نقش مهمی در ساخت و ساز دارند، زیرا باعث استحکام و پایداری دیوارها می شوند. همچنین آن ها را در برابر عوامل خارجی مختلف مانند رطوبت، باد، آفتاب و غیره محافظت می کنند.

ترکیب و خواص ملات های بنایی برای آجر و بلوک ممکن است بسته به نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده و شرایط عملیاتی ساختمان متفاوت باشد. به عنوان یک قاعده، ملات بنایی از سه جزء اصلی تشکیل شده است ماسه، سیمان و آب. البته می تواند انواع مختلفی داشته باشد مانند سیمان، آهک، خاک رس، گچ و غیره.

خواص ملات های بنایی به نسبت اجزاء، کیفیت آن ها، روش اختلاط و تکنولوژی کاربرد به سطح بستگی دارد. علاوه بر این، خواص ملات های بنایی می تواند تحت تأثیر عواملی مانند دمای محیط، رطوبت هوا و غیره باشد. یکی از مزیت های اصلی ملات های بنایی قابلیت استفاده از آن ها برای طیف وسیعی از کارهای ساختمانی است. ملات های بنایی را نیز می توان بر اساس هدف مورد نظرشان طبقه بندی کرد.

چرا از چسب مخصوص به جای ملات سیمان استفاده کنیم؟

بازار مصالح ساختمانی مدرن تقریباً هر روز تغییر می کند، فناوری های جدید ایجاد می شود و قدیمی ها غیر ضروری و پرهزینه می شوند. تا همین اواخر، آجرکاری یک فرآیند پیچیده و پر زحمت بود که شامل استفاده از ملات های مختلف با مشارکت متخصصان حرفه ای بود. امروزه فناوری جدیدی با استفاده از نوع خاصی از چسب برای ساخت و ساز با آجر وجود دارد که امکان چیدمان مصالح ساختمانی را به سرعت، کارآمد و بدون هزینه اضافی فراهم می کند.

در اکثر موارد چسب آجر از پلی یورتان اصلاح شده ساخته می شود و در بسیاری از زمینه های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب به طور خاص برای نصب آجرکاری، گچ، سنگ طبیعی، بلوک های بتنی و همچنین برای روکش کردن سطوح با انواع مختلف مواد ساخته و تولید شده است. دلایل بی شماری وجود دارد که استفاده از چسب آجر را به جای ملات سیمان ارجح تر می کند که چند مورد آن را معرفی می کنیم.

  • نیازی به آماده سازی اضافی ندارد؛
  • تطبیق پذیری و عملی بودن؛
  • تمیزی محل کار؛
  • افزایش سرعت کار؛
  • مقاومت بالا در برابر آب، حلال ها، اسیدها و سایر مواد تهاجمی.

چرا از چسب مخصوص به جای ملات سیمان استفاده کنیم؟

ویژگی های چسب آجر مناسب

چسب برای ساخت دیوار از عناصر مختلف مانند آجر و بلوک استفاده می شود. استحکام ساختار، قابلیت اطمینان و ایمنی و همچنین شیوه کار تا حد زیادی به فرمول چسب و ترکیبات آن بستگی دارد. چسب باید علاوه بر استحکام و چسبندگی بالا، حفظ رطوبت، انعطاف پذیری و قابلیت کار نیز داشته باشد. مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش، ترک خوردگی کم و مقاومت در برابر سرما از دیگر ویژگی های یک چسب خوب است.

نکات مهم در انتخاب چسب آجر

چسب مخصوص آجر پازلی دارای ترکیبات خاصی است که برای چسباندن آجر استفاده می شود و ساخت و سازی محکم و قابل اعتماد را تضمین می کند. این محصولات بسته به اجزای مورد استفاده و کاربرد می توانند انواع مختلفی داشته باشد. هر نوع چسب آجر ویژگی ها و مزایای خاص خود را داشته و انتخاب یک ترکیب خاص به شرایط کاری و نیاز مشتری بستگی دارد. توجه به این نکته ضروری، انتخاب صحیح چسب آجر عامل کلیدی در دستیابی به کیفیت ساخت بالا است.

انتخاب اشتباه می تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند چسبندگی ضعیف به سطح، کاهش استحکام سازه، ترک و غیره شود. هنگام انتخاب چسب برای آجرکاری، لازم است نه تنها خواص و هدف مورد نظر، بلکه به شرایط عملیاتی ساختمان و شرایط آب و هوایی توجه کرد. همچنین نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده و سایر عوامل را نیز در نظر بگیرید. متخصصان کارا تجارت همیشه آماده کمک به شما در انتخاب چسب مناسب بر اساس نیاز و نیاز شما هستند. در صورت تمایل می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما برای خرید این محصولات استفاده کنید.

قیمت چسب آجر

برای تعیین قیمت چسب آجر باید پارامترهای موثر در قیمت را بشناسید. برند سازنده و ترکیبات چسب مهم ترین مواردی هستند که در تعیین قیمت نقش دارند. طبیعتاً به هر میزان که برند شناخته تر باشد با مبلغ بیشتری به فروش می رسد. علاوه بر این موارد قیمت انواع چسب ها نیز با یکدیگر متفاوت است. نوسانات بازار نیز در قیمت چسب آجر سفال نقش پررنگی دارد. با این حال اگر این چسب ها را از مراکز معتبر خریداری کنید قیمت مناسب تری را برای خرید آن ها می پردازید.

در آخر

در خاتمه می توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب یک چسب مخصوص آجر پازلی مناسب برای آجرکاری عامل بسیار مهمی در دستیابی به کیفیت و قابلیت اطمینان بالای سازه می باشد. هر یک از این نوع چسب ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که امکان استفاده از آن ها را در شرایط مختلف و برای انواع مصالح ساختمانی فراهم می کند. هنگام انتخاب یک چسب مناسب، باید هدف مورد نظر سازه، شرایط آب و هوایی، نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده و همچنین بسیاری از عوامل دیگر را در نظر گرفت. همچنین مهم است که کیفیت و قابلیت اطمینان خود چسب و همچنین سازنده را در نظر بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان سایت کارا تجارت ارتباط بگیرید.