انواع آجر پازلی و قیمت آن

انواع آجر پازلی

انواع آجر پازلی که در بازار موجود است را می‌توانیم به سه نوع نسوز، معمولی و ضد آب تقسیم بندی کنیم. در بین انواع آجر پازلی مدل نسوز آن محبوبیت بیشتری برخوردار است هرچند که انواع دیگر آجرهای پازلی نیز در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه واقع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه گروه کارا تجارت قصد دارد به بررسی ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از این آجرها بپردازد.

آجر پازلی نسوز

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از انواع آجر پازلی نوع نسوزاست، که به عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع آجرهای پازلی شناخته می شود. متریال اولیه که برای آجر پازلی نسوز استفاده شده باعث می شود کهساختار و بافتی ضمن برخورداری از ظاهری شکیل، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد. امروزه استفاده از آجرهای قدیمی با توجه داشتن معایبی از جمله ایمنی پایین و شوره زدن دیگر مانند گذشته متداول نیست.

آجر پازلی رنگی نسوز مانند یک عایق حرارتی عمل می کند و استفاده از آن در فرایند ساخت و ساز موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. با استفاده از آجرهای نسوز پازلی برای نمای ساختمان ها می توانید مقاومت بالایی در برابر سرما ایجاد کنید این متریال بسیار مناسب نما خواهد بود. این نوع آجرها با گذشت زمان به هیچ عنوان دچار غییر رنگ نمی شوند و همواره جلوه زیبا و درخشنده خود را در طول زمان حفظ می‌نماید.هنگام استفاده از آجر پازلی نسوز در دیوارکشی می توانید به جای ملات  از چسب استفاده کنید این نوع آجرها با دربر داشتن وزن سبک برای دیوارها، زمان کوتاه‌تری برای ساخت و ساز.

این مدل آجر پازلی را در دکوراسیون داخلی ساختمان ها به کار می برند و کاربران می‌توانند از رنگ بندی‌های متنوع آن استفاده کنند.

آجر پازلی معمولی

یکی دیگر از انواع آجر پازلی معمولی می باشد. این نوع آجرها  از قیمت مناسبی برخوردار می باشند و به علت سادگی و تمیزی کار در صنعت ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از این متریال احتیاج به نیروی انسانی کاهش یافته و همچنین دیگر نیازی به قالب‌های فلزی و چوبی جهت برای ساخت ستون و بندکشی نمی باشد. بر این مبنا ساخت و ساز تسریع پیدا می کند و هزینه‌های آن کاهش پیدا می کند.

با توجه به متریال اولیه ای که در آجرهای پازلی معمولی استفاده می شود این نوع آجرها با محیط زیست کاملاً سازگار می باشند و برای اجرای طرح‌های گوناگون بسیار مناسب می باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌های آجرهای پازلی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم استقامت فشاری بالای آن ها می باشد که باعث شده در مقابل نور خورشید، زلزله و سایر عوامل زیست محیطی از پایداری بالایی برخوردار باشد. می توانید هنگام انجام دیوار چینی با آجر پازلی معمولی از چسب بهره بگیرید که این امر سرعت کار را بسیار افزایش می‌دهد.

 آجر پازلی معمولی با توجه به اینکه در سایز و رنگ بندی‌های متنوع و جذابی تهیه شده است با هدف دیوارکشی در ساختمان های مختلف از جمله کارگاه، سوله، محوطه باغ، استخر، ویلا، شومینه و…کاربرد دارد که بسیار مقرون به صرفه می باشد.

آجر پازلی ضد آب

یکی دیگر از گزینه های انواع آجر پازلی مدل ضد آب آن می باشد که با توجه به ویژگی های فوق العاده ای که دارد از مصالح ساختمانی با کیفیت  بالا و کاربردی به شمار می‌رود. مطمئنا بارها ساختمان‌هایی را مشاهده نوده اید که که با وجود برخورداری از طراحی زیبا و شکیل با گذشت زمان جلوه خود را از دست داده اند  و به فرسودگی دچار شده اند. برای پیشگیری از این موارد می توانید از آجر پازلی ضد آب به عنوان یک نوع مصالح مقاوم برای ساخت و ساز استفاده کنید. این مدل آجرها دارای پایداری و عمر مفید بسیار بالایی می باشند و با گذر زمان همچنان شفاف و زیبا باقی خواهند ماند.

آجر پازلی کرمی ضد آب را در کارخانه‌های آجرسازی با کمک از ماشین آلات پیشرفته تحت فشار برااس  استانداردها و معیارهای روز  جهانی در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می کنند و تاهنگام بهره‌برداری از این مصالح فاقد هرنوع  آلودگی زیست محیطی می باشند. با توجه به اینکه سوراخ‌های متعدد در طراحی این آجر ها وجود دارد از آن ها جهت تاسیسات ساختمان از جمله لوله کشی آب، گاز و برق استفاده می کنند که در این شرایط دیگر احتیاجی به تخریب دیوار نخواهد بود. مواد اولیه آجر پازلی ضد آب آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت ساخت سازه‌های ضد زلزله و با استجکام بالا تبدیل کرده است.

قیمت آجر پازلی

همانطور که می دانید قیمت آجر پازلی به موارد مختلفی برخوردار است در ادامه قصد داریم به بررسی قیمت آجر پازلی سفید بپردازیم.

شرکت سازنده

شرکت‌ های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که به تولید آجرهای پازلی مشغول هستند و این محصولات در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند. هر کمپانی بر اساس  هزینه هایی که برای تولید آجر صرف شده است قیمت آجر پازلی سفید را تعیین می کند. همین امر باعث شده که کاربران در هنگام خرید آجر پازلی از شرکت های تولید کننده  مختلف با اختلاف قیمت ها مواجه شوند.

کیفیت

همانطور که می دانید آجرهای پازلی مصالح ساختمانی بسیار محبوبی شناخته می شوند اما با این حال با درجه کیفی گوناگونی به وسیله سازندگان تولید می گردند. مطمئنا محصولات باکیفیت باید نسبت به دیگر محصولات از قیمت بالاتری برخودار باشند. البته نمی توانیم ادعا کنیم که گران بودن آجر پازلی زرد دیوار حتما به منزله باکیفیت بودن آن می باشد.

تنوع بالای رنگ

انواع آجر پازلی به عنوان مصالح ساختمانی هستند که از رنگ ها و طرح های متنوعی برخوردار هستند آجر پازلی رنگی به علت افزایش زیبایی ظاهری ساختمان از محبوب فوق العاده ای برخوردار است. در بعضی موارد برخی از رنگ های آجر پازلی مانند آجر پازلی قرمز یا زرد را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.

نوع

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم انواع آجر پازلی در دو مدل نسوز و معمولی در بازار ارائه می شوند که می توانید آن ها را خریداری نمایید. آجرهای پازلی نسوز برای بخش ‌هایی از ساختمان که میزان حرارت در آنجا بالا است مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برای خرید آجرهای نسوز لازم است  مبلغ بیشتری را نسبت به انواع معمولی آن ها پرداخت نمایید.

تاثیر مرکز عرضه کننده در قیمت آجر پازلی

یکی از دیگر از فاکتورهایی که در قیمت گذاری آجرهای پازلی تاثیر دارد مرکز فروش آن ها است. مراکز عرضه کننده حتی می توانند تا چندین برابر قیمت این محصولات را افزایش دهند. در همین زمینه باید برای شرایط خرید را بررسی کنید که کدام مجموعه مانند کارا تجارت بدون واسطه این محصولات را عرضه می کند و قیمت مناسب تری را برای آن ها در نظر می گیرد. به عنوان مثال آجر پازلی کارا تجارت را می توانید با قیمت مناسبی از این شرکت که یکی از مراکز فروش مستقیم است تهیه نمایید

نمای آجر پازلی

نمای آجر پازلی به صورت طرف نما  می باشد این محصول نوعی اجر سازه‌ای می باشد که به صورت خاصی طراحی و تولید می‌شوند تا با قرار گیری در کنار همدیگر، به صورت اتوماتیک به هم قفل شوند این امر باعث می شود ساختمان‌هایی با استحکام بالا را تشکیل دهند. استفاده از این نوع آجرها برای طراحی و ساخت ساختمان‌های گوناگون، مخصوصا برای ساختمان‌های با ارتفاع بالا و در مناطقی با خطر زلزله، به کار می‌روند.

همانطور که می دانید نمای آجر پازلی  با استفاده از تکنولوژی خاصی ساخته می‌شوند که به آنها امکان می‌دهد به شکل اتوماتیک با یکدیگر قفل گردنند. برای این هدف، این مدل آجرها از یک مجموعه از دندانه‌ها و حفرات برخوردارهستند که با قرار گرفتن در کنار همدیگر، به شکل اتوماتیک درهم قفل ‌شوند.

نمای آجر پازلی

معایب آجر پازلی

از بزرگترین معایب آجر پازلی عدم دسترسی سریع و راحت عموم به این محصول نوین ساختمانی در تمامی شهرهای ایران است.به همین جهت شرکت کارا تجارت در تلاش است با گسترش نمایندگی های خود در کل کشور،دسترسی عموم به آجرپازلی را تسهیل بخشد.

چسب آجر پازلی

چسب مخصوص آجر پازلی رنگی چسب مخصوص است که جهت چینش آجرها و کارهای متنوع دیگر طراحی شده است. این متریال مزایای بیشتری در مقایسه با ملات های بنایی معمولی دارد و به کاربران امکان می دهد اتصالات قابل اطمینان تر و بادوام تری ایجاد کنند. یکی از ویژگی های اصلی این محصول فوق العاده چسبندگی بالای آن می باشد. چسب به راحتی به سطح آجرها می چسبد و یک اتصال قدرتمند و قابل اعتماد را به وجود می آورند.

 به همین علت درز چسب از نظر سایز کوچکتر از درز ملات می باشد که موجبکاهش مصرف چسب و کاهش زمان نصب می گردد. یکی دیگر از مزیت های این محصولات مقاومت آجرها را در مقابل یخ زدگی افزایش می دهد. این نوع چسب ها در دماهای شدید تخریب نمی شود و این امر باعث می شود که استحکام اتصال آجر پازلی کرمی را در هر شرایطی حفظ گردد.

انواع مختلفی از چسب های مخصوص آجر پازلی کارا تجارت وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید. با این حال قبل از تهیه این انوع چسب ها توصیه می‌ شود که با آن ها آشنا شوید. این امر به شما کمک می کند که با توجه به کاربرد مدنظر خود چسب مناسب تر را خریداری کنید. به صورت مختصر شما را با انواع این مدل چسب ها آشنا می کنیم.

چسب آجر پازلی پودری

این مدل چسب به شکل پودری تولید و در اختیار کاربران قرار می گیرد. این نوع چسب برا رای چسباندن آجرسفالی و نما به یکدیگر یا به سطح مورد نظر استفاده قرار می دهند. طرز تهیه کردن چسب  های آجر نما فوق العاده ساده می باشد، برای تهیه آن باید مقداری آب را به صورت کنترل شده با چسب پودری و گچ ترکیب نمایید. از این نوع چسب ها می توانید جهتچسباندن پوشش های کف و متریالی که به استحکام چندان بالایی نیاز ندارد استفاده کرد. در همین زمینه این محصول را برای چسباندن الیاف، پانل ها، تخته خرده چوب و تزیینات مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

قیمت این نوع چسب مخصوص آجر پازلی بر اساس برند و کیفیت آن ها با یکدیگر دارای تفاوت می باشد. این در حالی است که به طور کلی  چسب های پودری با قیمت مقرون به صرفه تر و پایین تری نسبت به چسب خمیری ارائه می شوند. از جمله ویژگی های این  نوع چسب ها در مقایسه با دوغاب سرعت بالای خشک شدن و دوام بیشتر آن ها می باشد. این نوع محصولات را در بسته بندی هایی به صورت پاکتی عرضه می کنند. هر پاکت را می توانید برای حداقل 5 متر مربع قابل استفاده کنید.

چسب آجر پازلی خمیری

یک نوع دیگر از چسب مخصوص آجر پازلی مدل خمیری است که کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت و ساز برخوردار می باشد. شیوه استفاده از این نوع چسب فوق العاده راحت است. متریال اصلی استفاده شده در این مدل چسب به شکل خمیر بوده و همین امر منجر می شود از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد. البته این محصول را از متریال های گوناگون دیگری مثل مواد غلظت دهنده، پودرهای معدنی و رزین های آکریلیکی می سازند.

مواد اولیه آجر پازلی

جالب است بدانید که برای تولید انواع آجر پازلی از مصالح متنوع و مختلفی استفاده می کنند برای تولید آجر پازلی با توجه به نوع آجر تفاوت‌هایی در ترکیبات اولیه آن و نحوه تولید وجود خواهد داشت. اما در حالت  کلی از جمله مواد اولیه مصرفی جهت ساخت آجر پازلی می‌توان به انواع خاک، خاک آهک، پرلیت، شن، سنگ‌های مختلف گرانیت، دانه‌های بزرگ و کوچک معدنی، ماسه، کربنات کلسیم، ماسه بادی و… می توانیم اشاره کنیم.

بهینه‌ترین و استانداردترین مواد اولیه جهت تولید آجرهای پازلی بدین شرح است:

    ۷۰ درصد خاک که شامل خاک رس، خاک معمولی و پسماند معدن ماسه است.

    ۲۰ درصد از مواد اولیه به پودر سنگ اختصاص دارد.

    ۱۰ درصد نیاز به سیمان است که برای به کارگیری در کفپوش این میزان افزایش می‌یابد.

    پودر رنگ که می‌تواند پیگمنت شیمیایی یا معدنی باشد.

ابعاد آجر پازلی

آجر پازلی را معمولا در سایز ابعاد 25 در 12.5 با ارتفاع 8 سانتیمتر تولید می کنند. ابعاد آجر پازلی ۶/۵ارتفاع۱۲/۵عرض۲۵طول می باشد، البته دقت داشته باشید، این ابعاد را به شکل معیار در نظر می گیرند، افراد می توانند پیش از سفارش محصول در مورد ابعاد و اندازه ی این نوع آجرها و رنگ دانه های آن نظر دهند، تا بر اساس خواست آن ها آجر مورد نظر تولید گردد.

نمایندگی آجر پازلی در تهران

شرکت کارا تجارت به عنوان یکی از نمایندگی آجر پازلی شناخته می شود، این مرکز با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بر اساس معیارهای روز دنیا به تولید انواع مختلف آجر پازلی می پردازد، می توانید پیش از سفارش از کاترشناسان این نمایندگی مشورت گرفته و آجرها را بر اساس اقلیم و منطقه ی خود انتخاب کنید.