طراحی ساختمان با آجر پازلی

امروزه طراحی ساختمان با آجر پازلی، مورد استقبال معماران، دیزاینرها و… قرار گرفته است. این محصولات برای ساخت خانه ها و سازه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به آجرهای سنتی قیمت مناسب تری را دارد. این محصول، سازگار با هر آب و هوایی می باشد و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. موارد ذکر شده بخشی از دلایل حمایت از این محصول است. در ادامه به طراحی ساختمان با آجر پازلی تهران و مزایای استفاده از این محصول می پردازیم.

آجر پازلی

شاید در مورد این آجر سؤالات و ابهامات بسیاری برایتان پیش آمده باشد، اولین سؤال قطعاً این است که اصلاً آجر پازلی چیست؟ این محصول یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که به جهت قیمت مناسب تر نسبت به مصالح دیگر، سهولت در اجرای کار، سازگاری با انواع مختلف آب و هوا و… مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای رنگ ها و طرح های متنوعی است و به دلیل وجود حفره هایی در بدنه، امکان استفاده از تجهیزات تأسیساتی را بسیار آسان کرده است. در اصل این محصولات به جهت سوراخ ها، حفره ها و ظاهری که دارند همانند قطعات پازل هستند و به همین دلیل به آن ها آجر پازلی می گویند. این محصول ظاهری زیباتر در مقایسه با آجرهای دیگر دارد و به همین جهت است که بیشترین کاربرد آن مربوط به نمای ساختمان می شود.

مواد اولیه آجر پازلی از ماسه بادی، شن، ماسه، پوکه های معدنی (که به جهت سبک تر شدن کار استفاده می شود)، پرلیت، سنگ های گرانیت، خاک و پودر سنگ استفاده می شود. درصد مورد استفاده هر یک از این مواد، موجب تغییر ویژگی های مختلف این محصول می شوند. وزن آجر پازلی ارتباط مستقیمی با مواد اولیه و ابعاد آن دارد و اصولاً هر چه ابعاد بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال اجری با ابعاد 12.5*25 سانتی متر با در نظر گرفتن مواد اولیه، وزنی حدود 3 کیلوگرم را دارد. دیوارکشی با این محصول در مقایسه با مصالح دیگر ساختمانی، دارای وزن کمتری می باشد و استاندار اندازه آجر پازلی 6.5،12.5،25 سانتی متر است. شرکت کارا تجارت، اولین مخترع دستگاه تولید آجر پازلی در ایران است که اختراع خود را به ثبت صنعتی رسانده است. اگر شما به دنبال خرید این دستگاه درآمدزا هستید می توانید آن را از این شرکت خریداری نمایید.

انواع آجر پازلی

این محصول دارای انواع مختلفی از جمله معمولی و نسوز است که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. علی الخصوص اجر نسوز به جهت ضد حریق بودنش توجه بیشتری را به سوی خود جلب کرده است.

آجر نسوز

یکی از انواع آجر پازلی، اجر نسوز است که به دلیل ساختار، بافت و ظاهری که دارد، در پروسه ایمن سازی تأسیسات و ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای مدرن امروزی، آجرهای قدیمی به جهت ضریب ایمنی پایین و شوره زدن همانند گذشته مشتری ندارند. اجر نسوز به دلیل مشخصات منحصر به فردی مانند کاهش میزان انرژی مصرفی، عایق حرارت، حفظ و ماندگاری دمای محیط از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد. برخی از افراد که برای نمای ساختمان خود از سرامیک استفاده می کنند، نمای آنها در آب و هوای سرد می شکند. اما آجر پازلی کارا تجارت با در نظر گرفتن ساختار و مواد اولیه ای که دارد، مقاومت بالایی را در برابر سرما از خود نشان می دهد. خصوصیت دیگر اجر نسوز، داشتن طول عمری بالا و تغییر رنگ ندادن آن می باشد. درجه پخت این محصول بین 1050 تا 1200 درجه سانتی گراد متغیر است و این تغییر با در نظر گرفتن نوع خاک مورد استفاده، در مواد ساخت آجر پازلی ایجاد می شود. ناگفته نماند که دمای 1200 درجه سانتی گراد به شکل متمرکز است و به همین جهت استفاده از این محصول برای انواع ساخت و ساز، در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی باعث حفظ امنیت و جان ساکنان آن می شود. چیدن آجر پازلی به وسیله چسب یکی دیگر از مزیت های آن است که این موضوع هم به نفع کارفرما و هم به نفع ساختمان سازان است. این محصول زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی ساختمان شما می بخشد؛ زیرا در مواد اولیه آن از پودرهای رنگی مختلف استفاده می کنند که سبب ایجاد تنوع رنگی بسیاری از جمله: آجر پازلی مشکی، قهوه ای قرمز، سفید و… می شود.

آجر معمولی

این مدل آجر هم به جهت عدم نیاز به بندکشی و قالب های فلزی یا چوبی جهت ساخت ستون، سبب تمیز بودن خروجی کار و سهولت در اجرای آن می شود. این موارد، موجب استفاده کمتر از نیروی انسانی جهت انجام پروژه شده که خود افزایش سرعت ساخت و ساز و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد. یکی از ویژگی های این محصول، مقاومت فشاری بالای آن در برابر نور آفتاب، زلزله و عوامل دیگر محیطی است. ساختمان آجر پازلی می تواند از آوار شدن بر سر افراد به جهت ضریب ایمنی بالایی که دارد جلوگیری نماید. آجرهای پازلی نیازی به ملات میان رجی برای دیوارکشی ندارند و برای چیدن آجر پازلی از چسب استفاده می کنند.

طراحی ساختمان با آجر پازلی

آجر پازلی ضد آب

آجر پازلی دو طرف نما، در دنیای امروز بسیار محبوب واقع شده است، قطعاً ساختمان هایی را دیده اید که ظاهری بسیار زیبا دارند اما به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند و نمای اولیه خود را از دست می دهند. این محصول یکی از راه کارهای مقابله با این موضوع است زیرا بعد از نصب، زیبا و شفاف باقی می ماند و عمری طولانی دارد. این محصول با روش های پیشرفته و تحت فشار ساخته می شود و از لحظه اجرا تا بهره برداری بدون هیچگونه آلودگی می باشد. در طراحی این محصول سوراخ هایی تعبیه شده است که جهت لوله کشی برق، گاز، آب و تأسیسات به تخریب نیازی ندارد. علت ضد زلزله بودن این آجر نظم موجود در آن است و چیزی که سبب استحکام ساختمان می شود، به کار بردن میلگرد در سوراخ های آجر پازلی دیوار است. این محصول تا 90% عایق حرارتی است و به سبب وجود دو حفره بین آجر، دوجداره عمل می کند و بیشتر از 60% عایق صوتی است هر چند می توان با مواد درون حفره ها را پر کرد.

ساخت خانه با آجر پازلی

یکی از شیوه های محبوب ساختمانی در جهان، ساخت خانه با آجر پازلی است. این شیوه به جهت توانایی بازیافت، به کارگیری دوباره این محصول، کاهش خطرات مرتبط با ساخت و ساز و کاهش هزینه ها مورد توجه قرار گرفته است. ساختمان های ناایمن سبب صدمه پذیری در مقابل بلاهایی مانند زلزله و سیل می شوند. جالب اینجاست که ایران در منطقه ای زلزله خیز قرار دارد که اگر خانه ها ایمن نباشد این حوادث قربانیان بسیاری خواهند داشت. اجرای آجر پازلی در ساختمان سازی، سبب ایمن بودن و ضد زلزله بودن آن می شود.

مزایا و معایب آجر پازلی

اگر بخواهیم مزایا و معایب ساختمان سازی با این محصول را بیان کنیم می توان به متن ذیل اشاره نمود:

مزایای آجر لگویی

  • پایداری: مصالح آجر پازلی و طراحی آن بسیار قابل اعتماد و پایدار برای نمای ساختمان ها و دکوراسیون داخلی هستند زیرا مقاومت فشاری و ضربه ای بسیار بالایی دارند.
  • سبک و مقاوم: این محصول به عنوان نوعی از آجرهای پیش ساخته در دیوارکشی، سبک و ماندگار است.
  • تحمل بالا در برابر رطوبت: مقاومت آجر پازلی در برابر رطوبت بسیار بالا می باشد و نسبت به دیگر مصالح ساختمانی در اثر نفوذ آب، کمتر خراب می شود.
  • نیاز به کمترین ابزارها و تجهیزات: در ساختمان سازی با این محصول شما به تجهیزات کمی نیاز دارید زیرا این اجر نیاز به ملات ندارد.
  • نصب سریع و آسان: استفاده از این محصول بسیار راحت می باشد و همین امر باعث سرعت بخشیدن به کارها می شود. طراحی این آجرها موجب حذف مشکلات بسیار رایج ساختمان سازی می شود به طور مثال یکی از مراحل نهایی ساخت و ساز، رد نمودن کابل ها و سیم ها است. به کار بردن این محصول در ساختمان سازی، این امر را به جهت تعبیه شدن حفره های درون آجرها آسان کرده است.
  • ضد زلزله بودن: ساختن خانه هایی که ضد زلزله هستند، در ایران اهمیت بسیاری دارد و می تواند جان هزاران نفر در برابر این بلاها راحفظ نماید. شما با استفاده از این محصول می توانید ساختمانی ایمن در مقابل این اتفاقات داشته باشید.

معایب آجر لگویی

  • وزن یک قطعه آجر لگویی بالاست و سبب سختی نصب و حمل و نقل آن می شود.
  • نمای آجر پازلی به دلیل وجود شکاف هایی بین قطعات، در برابر رطوبت حساس تر می باشد.
  • تمیز نمودن سطح آن کار آسانی نیست.
  • به دلیل مقررات ساختمان سازی و وزن این محصول، حداکثر برای ساخت دو طبقه از این آجر استفاده شود.
  • آجر پازلی نما به جهت داشتن طرح های منحصر به فرد شاید با سلیقه افرادی که سبک های کلاسیک را دوست دارند همخوانی نداشته باشد. شما می توانید تنوع را در تصاویر آجر پازلی مشاهده کنید.

کاربرد آجر پازلی

مواد ساخت آجر فوق سبک پازلی پلیمری ترکیبی از منبع فراوان در دسترس و موادی که در دل طبیعت قرار دارند می باشد. این محصول به جهت تنوع رنگی که در تولید دارد، تنوع مدل و ضریب بالای ایمنی موجود در آن مورد استقبال قرار گرفته است. کاربرد آجر و بلوک پازلی به دلیل نصب آسان، عایق دما بودن، نمای زیبا و مقرون به صرفه در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این فضاها عبارتند از:

  • دیوار ستون، باغ و…
  • باربیکیو
  • استخر
  • آلاچیق

شما می توانید از آجرهای نسوز در ساخت آتشکده و یا شومینه بهره بگیرید. محوطه سازی کاربرد دیگر این محصول است و شما پس از اجرای این آجر در ویلا یا مکان های دیگر زیبایی را احساس می کنید.

اگر به دنبال قیمت مناسب و کیفیت بالای آجر های پازلی هستید، می توانید آن را از شرکت کارا تجارت تهیه نمایید. مناسب بودن قیمت در این شرکت، به دلیل عدم وجود واسطه ها می باشد این گونه شما خاطری آسوده تر از خریدتان خواهید داشت.

تولید آجر پازلی

امروزه اکثر افراد در جامعه بیکار هستند، علی الخصوص کسانی که دارای مدارک بالای دانشگاهی می باشند. آن ها می توانند با استفاده از دستگاه تولید آجر نما پازلی بدون نیاز به کوره، این آجر را تولید نمایند. وجود این دستگاه مزیت های بی شماری را برای تولیدکنندگان خود دارد که در متن ذیل به شرح آن می پردازیم:

  • تولید این آجر نیازی به کوره ندارد.
  • دوکاره بودن دستگاه به نفع تولید کننده است زیرا هم آجر و هم سنگ فرش را تولید می کند.
  • اگر شما این دستگاه را از شرکت کارا تجارت تهیه نمایید، اعطای نمایندگی آجر پازلی انحصاری شهر خود را دریافت خواهید کرد و این خود به تنهایی هزاران مزیت برای تولیدکننده دارد.
  • شما با فراهم کردن محیطی 200 متری، می توانید روزانه 1500 تا 6000 عدد از این محصول را تولید نمایید.
  • مصالح ساخت این محصول به راحتی در هر شهری که ساکن هستید یافت می شود.
  • درآمد آجر پازلی از هر عدد آجر بین 800 تا 1000 تومان خواهد بود که در صورت حداقل تولید، ماهانه بین 15 تا 50 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.
  • آموزش های این شرکت برای تولید آجر پازلی رایگان است.

قیمت دستگاه آجر پازلی

دستگاه های آجر پازلی قیمت های متفاوتی دارند و به جهت تورم و نوسان قیمت ها ثابت نیستند. به عنوان مثال قیمت دستگاهی که یک قالب آجر پازلی دوکاره را داشته باشد با قیمت دستگاه دو قالب تک کاره متفاوت است. پس این مرتبط با نیاز شما خواهد بود. کیفیت ساخت عامل مهمی در تعیین قیمت است زیرا با گران شدن مواد اولیه، دستگاه ساخته شده گران تر به فروش خواهد رسید. نکته بعدی این است که برخی از افراد قادر به خرید دستگاه نو نیستند و به سراغ تهیه دستگاه تولید آجر پازلی دست دوم می روند. خرید دستگاه نو و دست دوم هم تفاوت قیمتی بسیاری را دارد. نکته آخر هم محل خرید شما می باشد، اگر این دستگاه را از شرکت کارا تجارت که خود سازنده آن است تهیه نمایید تفاوت قیمت را با سایت های دیگر به خوبی احساس خواهید کرد. این شرکت علاوه بر تحویل دستگاهی با کیفیت، آموزش هایی رایگان و مزیت های بسیار دیگری هم دارد که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

قیمت آجر پازلی

هر کالا و محصولی در جایگاه خود تحت تأثیر عواملی قرار می گیرد که آن ها می توانند قیمت را تغییر دهند. قیمت این محصول هم به المان های مختلفی وابسته است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم. اگر شما بخواهید دیوار آجری را با این محصول بسازید، ابتدا مقدار و تناژ مورد استفاده خود را باید سفارش دهید. اگر تناژ سفارشی حجم زیادی داشته باشد، قیمت برای شما کمتر صورتحساب می شود در غیر این صورت به شکل معمول محاسبه می گردد. نکته دیگر در مورد آجر پازلی قیمت، طرح ها و رنگ های متنوع آن است و شاید قیمت آجر پازلی سفید با قرمز بسیار متفاوت باشد. نکته دیگر نوع این محصول است، قطعاً قیمت نسوز، معمولی و ضد آب این آجرها با هم متفاوت هستند. در نتیجه قیمت ثابتی ندارند و هر یک از عوامل ذکر شده می تواند قیمت آن را تغییر دهد. شما می توانید در تصاویر سایت زیبایی نمونه اجرا شده با آجر پازلی را مشاهده کنید.

خرید آجر پازلی

در عصری زندگی می کنیم که بازارهای مدرن جایگزین بازارهای سنتی شده اند و همان طور که مشاهده می کنید، افراد خریدهای خود را از طریق وب سایت های اینترنتی، اینیستاگرام و غیره انجام می دهند. شما برای تهیه این محصول می توانید به سراغ سازنده آن بروید زیرا قیمتی که کارخانه آجر پازلی به شما اعلام می کند بسیار مناسب تر از افراد واسطه ای است که این محصول را به فروش می رسانند. همچنین شما باید از تنوع و کیفیت محصول هم مطمئن شوید؛ اما اگر از افرادی که فروش آجر پازلی را به صورت واسطه انجام می دهند خرید نمایید، آن ها نخواهند توانست کیفیت را به شما تضمین دهند. پس بهترین راه برای تهیه این محصول، خرید به صورت مستقیم از شرکت های سازنده است.

اجر لگویی چیست؟

این محصول توسط مواد موجود در دل طبیعت و منابعی مانند شن، ماسه و… که به راحتی در دسترس ما قرار می گیرد ساخته می شود و به دلیل ظاهری که دارد به آن پازلی می گویند.

کاربرد آجر سبز در چه مکان هایی است؟

حتما شما هم عکس آجر پازلی را دیده اید، این محصولات بسیار زیبا و کاربردی در محوطه سازی، ساخت شومینه، دیوار، آلاچیق و غیره هستند.

انواع آجرهای لگویی چیست و چه ابعادی دارد؟

آجرهای لگویی در انواع مختلفی از قبیل: آجر معمولی، آجر نسوز و آجر ضد آب تولید می شوند، همچنین استاندارد ابعاد آجر پازلی 6.5،12.5،25 سانتی متر می باشد.

مزیت های اجرای آجر پازلی در چیست؟

این محصول در ساخت و ساز مزیت های فراوانی را دارند که می توان به صورت خلاصه به عایق دما، کاهش هزینه ها، سرعت اجرای ساخت و ساز، ضد زلزله بودن و پایداری، مقاوم در برابر رطوبت و غیره اشاره کرد.

مزایای خرید دستگاه تولید آجر پازلی کارا تجارت چیست؟

شما با خرید این دستگاه می توانید بدون نیاز به کوره به تولید آجر بپردازید، استفاده از آموزش های رایگان برای تولید این محصول، اعطای انحصاری نمایندگی به فرد خریدار در شهر ساکن، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای ساخت دستگاه از مزیت های خرید از این شرکت می باشد.

485 views